România are rezerve de un miliard de barili de petrol

Money.ro, 21 februarie 2019 17:10

“Pentru România, există o veste foarte bună şi nu ar trebui să o uităm. România are rezerve de țiței în exces de un miliard de barili. Dacă punem preț pe aceasta resursă, realizăm că există o valoare foarte mare, iar această valoare așteaptă să fie realizată, iar noi vrem să fim parte din asta”, a spus oficialul Mazarine, la ZF Power Summit. La un preţ de 50 dolari/baril, România “stă” pe 50 miliarde de dolari. “Vedem potențialul on-shore din România. România are o tradiție foarte mare în acest domeniu și are nevoie de investiții pentru a putea realiza acest potențial”, a spus Spencer Coca. “România deține foarte multe zacaminte mature, este în primii cinci producător de țiței din Europa. Acest tip de zăcământ, cu producție mică per sondă, necesită un anume tip de operare și un anume tip de investiție în infrastructură, iar marja de profit este foarte mică și de aceea structura de costuri este foarte importantă. Avem 28 de perimetre în acest moment. Ne dorim să creștem în regiunea onshore, nu avem de gând să mergem în zona offshore, pentru că Black Sea Oil & Gas este compania – soră (n.r. – ambele companii au acelaşi acţionar). Ținta noastră este să devenim cel mai mare producător onshore din România, independent, nelistat la bursă. Vom investi în continuare, alte 50 de miloane de dolari, vom fora”, ”, a mai spus Spencer Coca. Mai multe, pe focusenergetic.ro.

Citeşte toată ştirea

• • •

Alte ştiri de Money.ro

Acum 10 minute
06:40
Statele Unite continuă să-şi întărească prezenţa militară în Europa. Americanii au mai adus patru bombardiere B-52, pe lângă cele două trimise recent. Unul dintre ele a survolat şi România şi a participat la un exerciţiu de realimentare. Totul, în condiţiile în care comandantul suprem al forţelor NATO din Europa spune deschis că alianţa trebuie să facă mai mult decât până acum, pentru a ţine pasul cu Rusia şi a descuraja Moscova în privinţa unor agresiuni militare. Pe de altă parte, Ministerul Apărării de la Moscova a anunţat că două avioane de vânătoare Suhoi au interceptat un bombardier american deasupra Mării Baltice. Ele se adaugă celor 1500 de militari americani trimişi rapid cu destinaţia Polonia. Toate aceste mişcări de trupe şi tehnică militară sunt un răspuns la mobilizările sporite decise de Rusia de-a lungul flancului estic al NATO, la cinci ani de la anexarea ilegală a peninsulei Crimeea de la Ucraina. Şi, din câte spun oficialii militari, tot nu e suficient pentru descurajarea Kremlinului. Curtis Scaparotti, comandantul trupelor NATO din Europa: „Momentan nu sunt mulţumit cu nivelul de descurajare de care dispunem în Europa, când analizezi capacităţile de înarmare şi procesul de modernizare a forţelor armate ruseşti şi, nu în ultimul rând, îngrijorările mele sunt legate de capacităţile noastre de supraveghere şi de recunoaştere, având în vedere ameninţarea sporită din partea Rusiei”. Este prima oară după războiul din Irak din 2003 când americanii trimit să staţioneze în Marea Britanie una dintre cele mai temute arme ale lor. Bombardierul B 52 poate transporta 32 de tone de armament, iar anul trecut a participat la antrenamente comune în Europa, inclusiv în spaţiul nostru aerian. Americanii sunt conştienţi că Rusiei nu-i convine consolidarea capacităţilor militare ale Occidentului. Lt. col. Mark Hertling, analist militar: „Ruşii vor privi întotdeauna orice fel de desfăşurare a forţelor militare americane în Europa dintr-o perspectivă negativă şi vor fi foarte vocali în această privinţă. Vor da replica mereu, pe motiv că este o ameninţare la adresa Rusiei. De fiecare dată au făcut la fel”.  
06:40
  „Am rezolvat problema şi, ca măsură de precauţie, îi vom anunţa pe toţi cei ale căror parole au fost stocate sub această formă”, a subliniat Facebook într-un comunicat, precizând că, în mod obişnuit, sistemele sale ar fi trebuit să cripteze datele de acces ale utilizatorilor. Compania americană şi-a anunţat intenţia de a preveni „sute de milioane de utilizatori ai Facebook Lite”, o versiune a platformei mai 'uşoară', destinată unor regiuni din lume cu conexiune de internet mai lentă, precum şi „zeci de milioane de alţi utilizatori de Facebook şi zeci de mii de utilizatori de Instagram”. „Să fie clar: aceste parole nu au putut fi vizualizate de nimeni altcineva din afara Facebook şi nu avem indicii până în acest moment că cineva din interior le-ar fi folosit în mod abuziv sau le-ar fi accesat nejustificat”, a precizat reţeaua de socializare, care a intrat deja sub tirul criticilor pentru maniera în care a gestionat datele personale ale utilizatorilor după declanşarea scandalului Cambridge Analytica în 2018. Potrivit site-ului specializat în securitate cibernetică KrebsOnSecurity, circa 20.000 de angajaţi ai Facebook au avut astfel acces, în unele cazuri timp de mai mulţi ani, la mai multe sute de milioane de parole stocate în versiuni necriptate. Cu câteva luni în urmă, Facebook a recunoscut că este posibil ca piraţii cibernetici să fi avut acces la conturile deţinute de zeci de milioane de utilizatori din cauza unei erori în sistem. 
06:40
Peste 2.000 de taxiuri au blocat, miercuri şi joi, Piaţa Victoriei, protestatarii cerând Guvernului interzicerea aplicaţiilor care permit utilizatorilor să comande servicii de transport de tipul ride-sharing sau car-sharing. În 2018, peste trei milioane de români au optat pentru transportul cu Uber sau Taxify, comentează deputatul Remus Borza, în textul "Taxi versus Uber. Disconfort sau Civilizaţie?", publicat pe blogul său. Pornind de la întrebarea "Taxi versus Uber.Disconfort sau Civilizaţie?", deputatul independent Remus Borza afirmă, pe blogul său, că "într-o economie de piaţă, nu poţi crea poziţii de monopol, cu atât mai puţin în sfera serviciilor." "Uber şi Taxify au transportat, anul trecut, peste trei milioane de români, pentru care au plătit impozite. Doar în Bucureşti, impozitul plătit de Uber a fost de trei ori mai mare decât impozitul plătit de toate companiile de taxi care operează în capitala ţării. Cei mai mari jucători din piaţa de taxi sunt pe pierdere an de an, fără ca Fiscul să-i ia vreodată la bani mărunţi", scrie Borza. "Există o problemă în Bucureşti care nu a fost rezolvată nici de municipalitate, nici de Ministerul Transporturilor: traficul supraaglomerat. Sunt peste două milioane de maşini în circulaţie, care emană în atmosferă noxe la greu. Există şi o acţiune de infringement a Comisiei Europene care a sesizat Curtea Europeană de Justiţie privind calitatea aerului din marile oraşe ale României. Timpul a trecut, iar România nu a fost în stare să se conformeze standardelor de mediu acceptate la nivelul UE. Cel puţin trei mari oraşe, Bucureşti, Iaşi şi Braşov, au nivelul de poluare cu particule fine de praf PM10 peste normele din Directiva 2008/50/EC. Nivelul acceptat este de 50 de micrograme pe metrul cub în 24 de ore, însă nu trebuie să depăşească 35 de zile dintr-un an. În Bucureşti, frecvent, vorbim despre 200 Mg/m³. După ce am renunţat în 2017 la taxa de mediu, au fost înmatriculate peste un milion de maşini second hand, veritabile sicrie pe roţi", sus. 
Acum 12 ore
18:40
Gafă la Ministerul Fondurilor Europene. Pe pagina de Facebook a ministerului au fost publicate mai multe imagini de la o întâlnire a Comitetului de Monitorizare pentru Programul Operațional Asistență Tehnică. În fotografia principală însă se poate vedea că secretarul de stat Mihaela Toader a fost adăugată în imagine cu ajutorul Photoshop, după cum au remarcat cei de la playtech.ro. Mai multe detalii nefirești arată clar că Toader nu apare, de fapt, în varianta originală a fotografiei. Potrivit sursei citate, ceilalți participanți la discuții au în față niște microfoane lungi, în timp ce în dreptul secretarului de stat se află un microfon înjumătățit. De asemenea, Mihaela Toader este singura din imagine care zâmbește. Potrivit Ministerului Fondurilor Europene, imaginile publicate au fost surprinse la o întâlnire a Comitetului de Monitorizare pentru Programul Operațional Asistență Tehnică, în cadrul căreia au fost prezentate progresele înregistrate în implementarea POAT. Articolul integral pe PLAYTECH  
18:10
De la una din noile garnituri de metrou CAF a sărit recent bieleta când trenul se afla în staţie, însă dacă garnitura era în circulaţie, 2.000 de oameni ar fi fost în pericol, a declarat, joi, preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, în timpul protestului organizat de sindicalişti în faţa Ministerului Transporturilor, potrivit Agerpres. “Indiferenţa şi lipsa dialogului social ne-au determinat să ieşim în stradă. Baza solicitărilor noastre, care sunt înaintate de peste o lună, le-am reluat de fapt de când a venit actualul ministru Cuc; înainte se cunoşteau, dar, la fel, nu au fost nicicum luate în seamă. Sunt probleme legate de personal, de numărul de angajaţi care lucrează în siguranţa circulaţiei, avem o lipsă din ce în ce mai vădită, datorită faptului că nu te poţi descurca în condiţiile actuale, când numărul de călători este în creştere, când avem circa 700.000 de călători pe zi, iar noi folosim oameni care nu au calificarea necesară pentru a întreţine”, a afirmat Ion Rădoi. Liderul USLM a criticat faptul că Metrorex acceptă punerea în circulaţie de garnituri de metrou neperformante. “O altă problemă este cea pe care dvs. aţi văzut-o şi ieri (garnitura de metrou deraiată de la staţia IMGB, n.red.), datorită acestei lipse de personal, datorită modului în care fac licitaţii şi aduc echipamente şi trenuri în metrou fără ca acestea să aibă performanţele necesare, aţi văzut riscurile care existau dacă ar fi fost în circulaţie, pentru că la ore de vârf avem 2000 de oameni într-un tren, şi acel tren pe care l-aţi văzut pe pereţii tunelului, nu răspunde nimeni de el, nimeni nu spune nimic, dar costă 6 milioane de euro, care sunt banii României”, a acuzat Ion Rădoi.   
Acum 24 ore
17:40
 Iată postarea lui Andrei Caramitru pe Facebook: ”Este evident și vizibil și de pe lună că o parte a “sistemului” și a celor de la guvernare lucrează in cârdășie cu inamicii NATO și UE (in special Rusia, dar nu numai). Eu am tot scris despre asta - Florin Câțu merge mai departe și îl acuza azi direct pe Teodorovici că este agent rus, cu documente. Banca internațională a Rusiei ar prelua prin fondul suveran controlul asupra industriilor noastre strategice.Este ESENȚIAL să aplicăm legea. Trebuie să ne protejăm țara. E război hibrid și suntem sub atac. Trădarea este clar reglementată - nimeni nu are voie să colaboreze cu entități ostile pentru destabilizarea ordinii constituționale, apărării și a economiei. In special prin Art. 394 din codul penal.Eu as introduce doar o reglementare care să spună că pedeapsa din lege (de 10-20 ani) nu poate fi redusă sub nici o circumstanță. Și judecata acestor fapte să fie făcută cu prioritate.Și trebuie lansată pe repede înainte o echipă puternică, incoruptibilă și independentă așa cum au făcut americanii cu procurorul Mueller. Sigur exista undeva un procuror competent, tânăr, independent și curajos. Toți trădătorii și cei care au colaborat cu ei trebuie imediat identificați, anchetați și arestați (și menținuți in arest pe perioada anchetei și procesului - fiind pericole publice clare).Și încă ceva - toți spionii ruși și alti ostili activi la noi descoperiți și trimiși înapoi la ei. Cum face Estonia.Și nu săriți că e propunere radicală. Vorbesc doar de aplicarea unei legi existente, fără ingerințe politice. Și cer ca instituțiile pe care noi le plătim să își facă treaba.”  
17:40
Ministerul Justiției a luat o decizie de ultim moment care schimbă total situația fostului deputat. Anunțul a apărut exact în ziua în care la Secția Specială de Anchetă a magistraților se discuta dosarul în care era cercetată Laura Codruța Kovesi.Sebastian Ghiță se poate întoarce oricând în țară. Ministerul Justiției a retras cererea de extrădare pe numele fostului deputat. Concret, a fost anulat mandatul de arestare numele acestuias. Sebastian Ghiță a fugit în noaptea de 19 spre 20 decembrie 2016 din România, el aflându-se de atunci și până în acest moment în Serbia. Potrivit jurnaliștilor de la Antena 3, nu mai există temei juridic pentru cerere de extrădare pe care au formulat-o autoritățile din România pe numele lui Sebastian Ghiță. Este vorba de o hotărâre a Curții de Apel din Ploiești, care spune că retrage cererea de extrădare pe numele lui Sebastian Ghiță.“Pot să spun că e o veste bună pentru mine și trebuie să adresez mulțumiri judecătorilor care au luat această decizie și tuturor judecătorilor care au avut răbdare în acești cinci an să vadă petrecându-se în fața dânșilor aceste situații, unele tragice, unele hilare. Unele nemaiîntâlnite. Totodată cred că ar trebui să mă bucur pentru că poate odată cu astfel de decizii societate românească resșește să se așeze. Cred că toți suntem datori să respectăm deciziile judecătorilor mai ales când acestea nu mai sunt influențate de probe falsificate. Ne înjurăm și ne bălăcărim unii pe alții cu o energie demnă de cauze mai bune”, a declarat Sebastian Ghiță după anularea mandatului de arestare.Decizia în ceea ce-l privește pe Ghiță a apărut în momentul în care la Secţia Specială de Anchetă a magistraţilor au avut loc audieri în dosarul în care este cercetată Laura Codruţa Kovesi, în urma plângerii făcute de fostul deputat. La audieri a fost chemat jurnalistul Ion Cristoiu și Gabriel Oprea. Primul a fost chemat pe motiv ca să dea explicații după ce aspus că a văzut, în timpul unui interviu cu Sebastian Ghiţă, realizat în Serbia, o fotografie care ar confirma relaţia apropiată dintre fosta şefă DNA şi Sebastian Ghiţă. Gabriel Oprea a vorbit despre întâlnirea din sufrageria sa, la ar fi fost prezentă fosta șefă a DNA.Laura Codruţa Kovesi are calitatea de suspect în dosarul privind extrădarea lui Nicolae Popa, faptele anchetate fiind luare de mită, mărturie mincinoasă şi abuz în serviciu.  
16:40
Companiile Uber şi Taxify cer Guvernului să amâne promisa ordonanţă de urgenţă, în numele celor peste două milioane de utilizatori şi a zecilor de mii de şoferi care folosesc aceste platforme.Într-un comunicat comun, cele două companii asigură autorităţile de întreaga lor cooperare pentru modernizarea legislaţiei de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate şi nu interzise.În document se mai precizează că pâna acum, aceasta nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de Euro la economia locală, în doar câţiva ani, ca şi la crearea şi menţinerea a zeci de mii de locuri de muncă.
16:10
 Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat, joi, că promisiunile făcute de firmele de construcţii care încheie contracte pentru infrastructură "se finalizează de obicei în claim-uri", explicând că acest termen înseamnă "bani nemunciţi", că "unele firme vin şi, în loc să se mobilizeze conform anexelor şi promisiunilor pe care şi le-au luat în contracte, încep şi studiază câteva clauze din contract şi vin să facă tot felul de claim-uri". În acest context, Cuc a spus că va fi "drastic" cu antreprenorii care "nu se mobilizează corespunzător". "Nu mai stau să aştept promisiuni. Am văzut unde duc aceste promisiuni; de obicei ele de finalizează în unele claim-uri şi, ca înţeleagă toată lumea ce înseamnă claim, că îmi spuneau unii «dom-le, nu mai folosi termenul claim că nu înţeleg mulţi ce înseamnă». Sunt bani nemunciţi, din punctul meu de vedere. Unele firme vin şi, în loc să se mobilizeze conform anexelor şi promisiunilor pe care şi le-au luat în contracte, încep şi studiază câteva clauze din contract şi vin să facă tot felul de claim-uri. Şi dacă avem un sit arheologic descoperit, nu-l avem pe tot lotul de autostradă, îl avem pe o porţiune foarte mică, deci se poate lucra, asta nu înseamnă că se impietează lucrările în vreun fel sau nu pot avansa", a afirmat Răzvan Cuc, joi, într-o conferinţă de presă. Ministrul a anunţat că fi "foarte drastic atât cu cei din CNAIR care blochează plăţile dacă este cazul", cât şi cu antreprenorii "care nu-şi fac treaba şi nu se mobilizează corespunzător". Cuc a precizat că nu va mai face vizite anunţate pe şantierele de autostrăzi şi că va merge "pe nepusă masă" să vadă cum îşi respectă antreprenorii contractele.  
16:10
PSD scrie, pe pagina de Facebook, a formațiunii, că datele Eurostat arată că ”PIB-ul României l-a depășit pe cel al Portugaliei, după ce în urmă cu un an l-a depășit pe cel al Greciei”. ”Suntem mândri de performanța țării noastre și a românilor care au dat valoare măsurilor PSD de stimulare a investițiilor și au făcut posibil acest rezultat excepțional”, se spune în postarea ce omite un element foarte important, faptul că România are o populație aproape dublă. Din acest motiv, PIB-ul pe cap de locuitor este de 10.300 de euro în România, față de 19.600 în Portugalia, potrivit datelor Eurostat. În Grecia, invocată și ea de pesediști, produsul intern brut pe cap de locuitor este de 17.200 de euro. Postarea PSD este aici 
15:10
Patru moschei au fost atacate cu ciocane în Birmingham, Anglia iar poliția de la contraterorism a lansat o investigație, relatează Sky News. Atacuri similare în timpul cărora indivizi au atacat cu ciocane și au spart geamuri au avut loc la cel puțin 4 moschei din Birmingham. Incidentele au loc în contextul atacului terorist de la două moschei din Noua Zeelandă, în urma căruia au murit 50 de persoane. Atacurile din Birmingham sunt investigate de forțele de la contraterorism. Articolul integral pe ȘTIRILE PROTV  
14:40
Realizatoarea Denise Rifai va prelua tronsonul principalei emisiuni de seară la Realitatea TV, în locul lui Rareș Bogdan, care a intrat în cursa pentru europarlamentare, după cum a spus joi pentru HotNews.ro proprietarul postului, Cozmin Gușă. Ea va începe luni noua emisiune, care va fi intitulată Legile Puterii. Emisiunea este programată de luni până joi, de la orele 21 la miezul nopții. Cozmin Gușă, despre numirea lui Rifai: Denise de câteva luni făcea, 2-3 zile din 5, audiență aproapiată și chiar egală cu a lui Rareș, într-un interval foarte greu, 19-21. S-a impus evident în fața publicului, se bătea cu emisiunile de știri. (...) A contat faptul că e un moderator care exprimă spiritul Realității, e antibaroni, apără libertatea de exprimare".  
13:40
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 20 februarie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Constanta - Tulcea" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.Segmentul de drum vizat este parte a DN 22, în lungime de aproape 300 kilometri, care traversează judeţele Buzău, Brăila, Tulcea şi Constanţa, constructia sa incluzand si podul peste Dunăre de la Brăila. Prima fază a proiectului, reprezentată de construcţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila urmează a fi realizată în perioada 2014 – 2020, faza a II-a, Măcin – Tulcea, în perioada 2021- 2030 şi faza a III-a Constanţa – Tulcea, în perioada 2031 – 2040.  
13:10
Conform unui studiu recent – Barometrul afacerilor de tip startup 2019 – numele lui Cristian Onețiu apare imediat după cele ale lui Elon Musk, Jeff Bezos, Steve Jobs și Bill Gates în topul antreprenorilor care inspiră cel mai mult. Barometrul afacerilor de tip startup din România a fost realizat de EY România, Impact Hub Bucharest şi Startarium. Întrebat dacă se aștepta la această mențiune, Cristian Onețiu răspunde: „Sunt plăcut surprins că numele meu a apărut în această cercetare. Cred că acest fapt provine din tot ce am făcut pentru antreprenori în ultimii doi ani. Iar numărul mare de urmăritori demonstrează faptul că există o populație cu sprit antreprenorial, care n-a beneficiat până acum de altfel de informații. Tocmai lipsa unui conținut de acest gen a dus de fapt la acest consum constant și la cresterea apetitului pentru dezvoltarea antreprenorială. Cifrele vorbesc de la sine: peste 1,4 milioane de view-uri pe subiecte antreprenoriale, pe YouTube, peste 6,5 milioane de minute vizionate; aproape 30.000 de subscriberi, totul doar din conținut. A fost un pariu cu mine: dacă reusim să ajungem la 1 milion de views înseamnă că există oameni interesați de această zonă. A fost un pariu câștigat, dar nu pot să spun că a fost neapărat o surpriză, ci, așa cum spuneam la început, mai degrabă o urmare firească a lucrurilor pe care le-am făcut, a conținutului pe care l-am oferit pe platformele mele”, spune Cristian Onețiu. Cine este antreprenorul român care a ajuns influencer în online în domeniul business? Cristian Onețiu consideră că încrederea și credibilitatea câștigate se datorează foarte mult faptului că tot ceea ce oferă la nivel de conținut este probat de timp și experiență. „Am reusit în cei 15 ani de antreprenoriat să dezvolt afaceri care au depășit 100 de milioane de euro, dar am și ratat de 4 ori în tot acest proces! Am învățat ce se face și ce NU se face în afaceri pentru a avea succes. Din experiență, nu din cărți!”, spune Cristian Onețiu. Toate aceste cunoștințe dobândite au fost adunate ulterior tot de el în programe de educație antreprenorială structurată, accesibile oricărui doritor. Succesul său se datorează și faptului că în era dezvoltării tehologice și a importanței vitezei de circulație a informației, el și-a dat întâlnire cu generația nouă de antreprenori pe un teritoriu cât se poate de ofertant și de prietenos: online-ul, acolo unde le vorbește celor interesați să pornească un business sau să-l facă performant, pe limba lor, în contexte informale, relaxate, în timpul cel mai potrivit pentru ei, nu într-o clasă de curs. Așa se explică numărul mare al celor care urmăresc materialele video sau cursurile online pe care le oferă. Produsele create îi ajută pe cei interesați să își dezvolte rapid și sustenabil afacerea. Fiecare produs este de fapt o platformă online specifică, ce urmărește dezvoltarea competențelor, abilităților și tehnicilor practice, necesare pentru a ajunge sigur și planificat la obiective.În ultimii doi ani, Cristian Onețiu a participat la peste 40 de evenimente, ca speaker, a ținut 24 de cursuri sau masterclass-uri, live cu public, în medie 5 ore fiecare curs, ceea ce s-ar traduce în peste 120 de ore de evenimente live. A realizat peste 110 materiale video cu conținut propriu, publicate pe YouTube, gratuit și 2 programe educaționale online cu module video, care conțin împreună peste 120 de video-uri. Motivația pentru care crede că merită să investească în pregătirea viitorilor oamenilor de business din România este dorința de a da mai departe din experiența acumulată, de a-i ajuta pe viitorii antreprenori să nu dea greș. „Eu cred cu tărie că noua generație de antreprenori poate aduce o contribuție foarte mare în autonomia națională. Eu am ratat de 4 ori, dar eu n-am avut de unde să învăț. Îmi doresc foarte mult să ofer o alternativă realistă pentru piața economică. De aceea, misiunea mea este să echipez, să modelez și să inspir orice persoană cu spirit antreprenorial să obțină ce își doreste pentru el și cei din jur: libertate, prosperitate și împlinire!”, spune Cristian Onețiu.  Conform studiului Barometrul afacerilor de tip startup 2019, Cristian Oneţiu – Antreprenor / Business Mentor este cel mai menţionat antreprenor român. Elon Musk - antreprenor, CEO Tesla Motors, este cel mai inspiraţional antreprenor străin. Pe locul al doilea se clasează Jeff Bezos - antreprenor american, fondator şi CEO Amazon, urmat de Steve Jobs (Apple) şi Bill Gates (Microsoft). Cristian Onețiu este:  Co-fondator al celei mai mari companii româneşti din industria de vânzări directe, peste 40.000 de distribuitori si peste 50 de milioane de euro cifra de afaceri din 2005 până în prezent: Life Care. Co-fondator al celei mai mari companii de distribuţie alimente BIO în lanțurile internaționale de retail: Partener în prima rețea națională de centre integrative de “Educational Well-Being”: Centrul Fericirii. Co-fondator al primei companii de celebrity branding din România: Icelebrity. Iniţiatorul echipei de coach, traineri formaţi şi certificaţi John Maxwell Team din România. Prezent în TOP 500 Forbes Speaker la evenimente de business și la evenimentele speciale corporate Prezent în enciclopedia personalităţilor din România “Who is Who” Antreprenor cu o experienţă cumulată în peste 15 ani 
13:10
  Iată postarea lui Florin Cîțu pe Facebook:”Il acuz pe Eugen Teodorovici de tradarea intereselor Romaniei si ale aliatilor strategici.Acest om, care atentie este minstrul de finante al Romaniei si in acest moment conduce sedintele ECOFIN, a gandit si planuit un vehicul financiar prin care Rusia se substituie sanctiunilor UE si SUA dar isi continua expansiune mascata economica in vederea sustinerii financiare a un posibil conflict cu lumea libera.Impreuna cu seful lui de partid, Liviu Dragnea, a organizat cu Putin si V. Orban o retea care tradeaza in mod evident interesele Romaniei si parteneriatele din care Romania face parte.Este Eugen Teodorovici spion rus?Pe 14 noiembrie 2018, Eugen Teodorovici se intalnea cu Presedintele Bancii Internationale de Investitii (BII). Banca cu sediul la Moscova, controlata de Putin.Romania a ramas actionar al acestei banci infiintate de comunisti iar in 2018 a majorat participatia cu 4 milioane de euro.La o zi, guvernul a executat IMEDIAT ordinul rusilor, dupa intalnirea lui Teodorovici cu Presedintele BII, guvernul Romaniei aproba Hotărârea nr. 921/2018 pentru stabilirea nivelului de reprezentare a României în Consiliul Guvernatorilor și Consiliul Directorilor Băncii Internaționale de Investiții și în Consiliul Băncii Internaționale de Cooperare Economică.Prin aceasta hotarare, Teodorovici devenea Guvernatorul pentru România în Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale de Investiți“Art. 1. Guvernatorul pentru România în Consiliul Guvernatorilor Băncii Internaționale de Investiții este ministrul finanțelor publice, …”Interesant nu? Exact la o zi dupa intalnirea cu Presedintele BII, Teodorovici intra in conducerea acestei banci prin decizia Guvernului de la Bucuresti si a lui Dragnea.Nu este tot. Acum o sa va prezint dovada ca Eugen Teodorovici i-a mintit pe romani si din punctul meu de vedere a tradat interesele Romaniei, ale UE si ale SUA in relatia cu Rusia.In timpul intalnirii din 14 Noiembrie s-a discutat si despre mutarea sediului BII la Budapesta. Decizie sustinuta de Dragnea.Dar s-a mai discutat ceva. Agenda intalnirii Conducerii BII din decembrie 2018.Acum ATENTIE mare!Intalnirea a avut loc intre 3 si 4 decembrie in statiunea de lux Varadero din…. CUBA! Sunt sigur ca acum ati inteles.Eugen Teodorovici a mers in Cuba pentru a fi prezent la aceasta intalnire. Escala la Moscova a fost doar pentru a lua mandatul de la rusi? I s-a spus ce sa voteze si cum?Eugen Teodorovici i-a mintit pe romani.De ce a ascuns Eugen Teodorovici faptul ca a participat la aceasta intalnire? Cum de la cateva zile dupa ce a venit in tara a dat OUG 114 care a distrus intreaga economie si de care au profitat doar rusii?Acum aveti scenariul complet, diabolic si daunator pentru Romania si UE, prin care un grup organizat condus de Dragnea a vanduta tara rusilor.Si mare atentie. Aceasta banca va fi principalul partener si finantator al FSDI, asa cum a promis Teodorovici la intalnirea de la Varadero.Astazi, voi trimite toata documentarea mea in legatura cu acest subiect membrilor ECOFIN, comisarului Federica Mogherini, reprezentantei CE si ambasada SUA”.
12:40
 Surse din mediul bancar afirmă că Aura Socol, soţia unuia din strategii PSD, Cristian Socol, este favorită în cursa pentru postul de guvernator al Băncii Naţionale a României (BNR), în locul actualului guvernator, Mugur Isărescu. Aura Socol este profesor la Academia de Studii Economice, membru în Comisia care a elaborat planul naţional de aderare a României la moneda unică europeană şi membră în Consiliul de Administraţie al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Dacă în urmă cu ceva timp numele Aurei Socol era doar vehiculat ca fiind una dintre propunerile din interiorul partidului de guvernământ pentru posibila înlocuire a guveratorului BNR, Mugur Isărescu, la ora actuală numele ei apare cap de listă pentru înlocuirile care vor avea loc în Consiliul de Administraţie al BNR în luna iunie 2019, dacă se respectă data la care au fost validaţi în Parlament membrii CA al BNR, potrivit mai multor surse din mediul financiar bancar. Tot surse din mediul bancar susţin însă că guvernatorul Mugur Isărescu va rămâne la şefia Băncii Centrale până în toamnă, după care se va retrage. După repetate atacuri la adresa guvernatorului BNR, care a intrat în al 29-lea an de când deţine această poziţie, iată că a început şi redactarea listelor pentru această funcţie. Lucian Isar, Darius Vâlcov, Florin Georgescu şi chiar Liviu Voinea au fost nominalizaţi în câteva rânduri ca posibili înlocuitori ai guvernatorului BNR. La această oră, numele profesorului Aura Socol este cel mai vehiculat pentru cazul în care Mugur Isărescu va fi într-adevăr înlocuit. Articolul integral pe ECONOMICA.NET  
12:40
Conform ultimului sondaj INSCOP Research, realizat în perioada 5 – 13 martie 2019, la comanda Fundației Konrad Adenauer, PSD și PNL sunt aproape la egalitate în intenția de vot pentru alegerile europarlamentare. Dintre românii care își exprimă o opțiune de vot clară, ceea ce reprezintă 58,5% din eșantion, 26,9% intenționează să voteze cu PSD, iar 26,3% cu PNL, cele două partide fiind practic la egalitate. Urmează Alianța 2020 USR-PLUS cu 15,3%, ALDE cu 9,3% și Pro România cu 9,1%. Ar mai depăși pragul electoral doar UDMR, care ar obține 5%. Pentru PMP și-au exprimat intenția de vot 4,4% dintre respondenți, în timp ce 1,1% au ales PNȚCD, 1% UNPR și tot 1% DEMOS. De precizat că Alianța 2020 și UNPR au fost măsurate pentru prima dată în sondajul din această lună. În martie față de luna precedentă, se observă că procentele cu care sunt cotate partidele politice înregistrează variații minime, cu excepția Pro România care crește cu aproximativ două procente. ”La alegerile europarlamentare din luna mai 2019, rezultatul final al votului va fi influențat suplimentar de numeroși factori care nu pot fi cuantificați într-un sondaj de opinie, precum activitatea partidelor politice, mobilizarea organizațiilor politice, evenimente de impact pe agenda publică (de exemplu convocarea unui referendum în ziua votului), componența listei finale de candidați pe care o va prezenta fiecare partid, prezența efectivă la urne în ziua alegerilor sau volumul voturilor din afara țării”, notează INSCOP. În ceea ce privește prezența efectivă la urne în ziua alegerilor, Inscop Research a realizat o estimare pe baza unei întrebări dedicate (Pe o scală de la 1 la 10 în care nota 1 înseamnă sigur nu voi vota, iar nota 10 înseamnă sigur voi vota, indicați în ce măsură intenționați să vă prezentaţi la vot pentru alegerile europarlamentare, care vor fi organizate în luna mai 2019?). În condițiile în care luăm în considerare doar respondenții care aleg opțiunile 9 și 10 pentru a izola un segment de populație care declară un grad foarte mare de certitudine al prezenței la vot în ziua alegerilor (reprezentând 38,7% din populație, conform datelor sondajului de opinie) și corelăm aceste răspunsuri cu întrebarea privind opțiunile de vot, constatăm ușoare modificări ale procentelor obținute de partidele/alianțele politice măsurate. PSD, PNL, Alianța 2020 USR-PLUS ar obține mai multe voturi, în timp ce ALDE, Partidul Pro România și PMP ar pierde voturi. Articolul integral pe HOTNEWS    
11:10
In 2018, comparativ cu anul precedent, prima medie RCA anualizată, a scăzut cu aproximativ 12% (ajungand la suma de 612 lei). Exprimat în unități anuale (pentru a ține seama de durata diferită a polițelor), numărul de contracte RCA încheiate până la 31 decembrie 2018 a fost în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului anterior ( 5.873.613 contracte)Pe ansamblul pieței asigurărilor de locuințe (obligatorii și facultative), în anul 2018 s-a consemnat o creștere a primelor brute subscrise de aproximativ 4% comparativ cu anul precedent, iar valoarea indemnizațiilor brute plătite s-a diminuat cu 13%.  Subscrierile aferente asigurărilor facultative de locuințe, pe parcursul anului 2018, au înregistrat o creștere de aproximativ 5% comparativ cu anul precedent.Ponderea semnificativă a elementelor de rang 1 în total fonduri proprii eligibile indică faptul că, la nivel de piață, capitalul deținut de societățile de asigurare din România este de foarte bună calitate (preponderent capital propriu). La sfârșitul anului 2018, fondurile proprii eligibile să acopere SCR au atins nivelul de 5,10 miliarde lei, iar în ceea ce privește elementele componente, elementele de rang 1 fără restricții s-au menținut cu ponderea cea mai mare (89%).La nivelul întregii piețe de asigurări, numărul de contracte de asigurare în vigoare la finalul anului 2018 a fost în creștere față de anul precedent cu 5% (14.998.578 contracte). Numărul de contracte de asigurare în vigoare la finalul anului 2018 pentru asigurările generale reprezintă 89% din totalul numărului de contracte, în creștere cu 8% comparativ cu numărul contractelor în vigoare la finalul anului 2017. Activele totale ale societăților de asigurare au crescut cu 3,28% în anul 2018 comparativ cu valoarea înregistrată în anul anterior. În anul 2018 s-a continuat îmbunătățirea indicatorilor de solvabilitate. La sfârșitul lunii decembrie a anului 2018 toate societățile de asigurare îndeplineau atât cerințele necesarului de capital de solvabilitate (SCR), cât și cerințele minime de capital (MCR). De asemenea, ratele SCR și MCR, calculate la nivelul pieței ca raportul dintre totalul fondurilor proprii eligibile să acopere cerințele de capital și valoarea totală a necesarului de capital, au înregistrat valori supraunitare. Rata SCR la nivelul pieței s-a situat la un nivel de 1,71, iar rata MCR la o valoare de 3,87. La finalul lunii decembrie 2018 valoarea totală a rezervelor tehnice brute constituite de societățile de asigurare se situa la un nivel de peste 16 miliarde lei, în creștere cu aproximativ 5% față de sfârșitul anului 2017 (15.636.987.050 lei). Din valoarea totală a rezervelor tehnice brute, 56,07% reprezintă rezerve constituite pentru asigurările generale, în timp ce 43,93% din totalul rezervelor tehnice sunt constituite pentru activitatea de asigurări de viață. Asigurările de sănătate au cumulat la finalul anului 2018 prime brute subscrise în valoare de 335 milioane lei, în creștere cu aproximativ 60%  față de aceeași perioadă a anului precedent. Numărul de contracte în vigoare la sfârșitul perioadei de raportare s-a mărit cu circa 33%, iar cea mai ridicată pondere este deținută de asigurările de sănătate de la nivelul pieței de asigurări generale (95,31%). În anul 2018, societățile de asigurare autorizate și reglementate de ASF au subscris prime brute în valoare de 10,14 miliarde lei, în creștere cu 4,5% față de valoarea înregistrată în anul 2017.Valoarea primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări generale a crescut cu 4,6% în anul 2018 comparativ cu anul precedent, în timp ce valoarea subscrierilor pentru activitatea de asigurări de viață a înregistrat o creștere de 4,3%. Asadar, in anul 2018 a continuat dinamica pozitivă a sectorului asigurarilor de viata, iar volumul primelor brute subscrise se menține la cel mai ridicat nivel din ultimii ani.  
10:40
Adrian Vasilescu, consilierul pe strategie al guvernatorului BNR, a apreciat că dorința PSD de a aduce aurul în țară este o formă de „a șicana” această instituție.„Acum sunt discuţii despre aur şi se spun multe minuni în spaţiul public. Se spune că PSD ar vrea să aducă aurul în ţară ca să-l vândă. Aceasta este o poveste, chiar dacă ar gândi aşa nişte oameni din PSD: Haideţi să aducem aurul în ţară să îl vindem, asta nu se poate întâmpla în România, pentru că România este bolnavă de microbul aurului. Partidul care ar îndrăzi să vândă un gram de aur ar ieşi din istorie. Aşa ceva nu există. Deci, nu aceasta este problema aducerii aurului în ţară. Este doar o încercare de a şicana Banca Naţională”, a declarat Vasilescu.El a mai explicat că BNR doar administrează această rezervă. „Nicio lege nu vorbeşte despre rolul statului ca proprietar al rezervei de aur de la Banca Naţională. Atunci, dacă Banca Naţională nu este şi nici statul nu este, ne mai uităm în Codul Civil şi vedem acolo un capitolaş intitulat Administrarea de bine, care înseamnă că administratorul are toate drepturile de proprietar, dar administrează această proprietate în numele statului român. Este interesantă aceată relaţie”, a arătat Adrian Vasilescu.
10:40
OMV Petrom şi Exxon au reluat ofensiva în discuţiile cu statul român privind demararea exploatării gazelor din Marea Neagră, având deja o întâlnire, săptămâna trecută, cu premierul Viorica Dăncilă, ocazie cu care s-a agreat continuarea dialogului la nivel tehnic în vederea clarificării şi soluţionării unor aspecte în legătură cu acordul de concesiune, cu stabilitatea redevenţelor, regimului fiscal şi dreptul de a comercializa liber hidrocarburile. Potrivit unui document obţinut de financialintelligence.ro, OMV Petrom şi Exxon au propus autorităţilor româneşti un proiect de discuţii, un act adiţional la Acordul de Concesiune pentru explorare, dezvoltare şi exploatare petrolieră în perimetrul XIX Neptun. Cele două companii vor ca statul român să nu le aplice prevederile financiar-fiscale din Legea Offshore sau din OUG 114/2018, ci vor regimul de stabilitate prin Ordonanța de urgență nr. 160/1999 privind instituirea unor măsuri de stimulare a activității titularilor de acorduri petroliere și subcontractanților acestora, care desfășoară operațiuni petroliere în perimetre marine ce includ zone cu adâncime de apă de peste 100 metri. Conform documentului, în măsura în care OMV Petrom sau Exxon sunt obligate să plătească orice sumă suplimăntară cerută de autorităţile publice, în legătura cu orice redevenţă, taxe, impozite, contribuţii şi plăţi, în plus faţă de sumele care ar fi fost datorate în conformitate cu acordul de concesiune, atunci atât OMV Petrom, cât şi Exxon vor fi îndreptăţite la “o compensaţie financiară din partea statului român având o valoare egală cu impactul economic total resimţit raportat la situaţia în care aceste sume suplimentare nu ar fi fost aplicabile”. Cele două companii propun, prin actul adiţional la acordul de concesiune, ca în conformitate cu articolul 34 din legea Offshore (n.r. Art. 34. – În vederea aplicării prevederilor art. 18, 19 și 21, ANRM și titularii de acorduri petroliere pot încheia acte adiționale la acordurile petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore concesionate la data intrării în vigoare a prezentei legi), prevederile articolelor 18,19, 21 din Legea Offshore nu se aplică titularilor de acorduri petroliere referitoare al perimetrele offshore aflate în curs de executare la data intrării în vigoare a Legii Offshore, atât timp cât titularii nu acceptă în mod expres redevenţele, regimul fiscal şi cota procentuală de piaţă cetralizată stabilite prin aceste articole, prin încheierea unui act adiţional la contractele lor de concesiune. Articolul integral pe FINANCIAL INTELLIGENCE  
10:40
PSD arată, într-o postare pe pagina de Facebook, că se lucrează susținut la construcția celor două noi ”stadioane magnifice” – Giulești și Ghencea, care vor permite românilor – sportivi ori susținători - să se bucure de facilități superioare, la fel ca în cele mai avansate țări din UE. ”Euro 2020 – suntem gata de acțiune! Se lucrează susținut la construcția celor două noi stadioane magnifice – Giulești și Ghencea. Cu spații largi de joacă, facilități de antrenament de top, scaune optimizate pentru spectatori și multe altele. Aceste stadioane vor permite românilor – sportivi ori susținători - să se bucure de facilități superioare, la fel ca în cele mai avansate țări din UE”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a PSD. Social-democrații susțin că este un semnal de încredere dat viitorilor sportivi ai României. ”Sperăm totodată să dăm un semnal de încredere copiilor noștri - viitorii sportivi ai României. Trebuie să îi susținem, să le oferim cele mai bune oportunități. Educația sportivă nu se oprește la școală. Este important să le arătăm că avem încredere în ei, că îi susținem să-și îndeplinescă visele și să-și formeze o mentalitate de învingători. Continuați să fiți alături de noi pentru a vedea cum progresează construcția celor două stadioane”, se mai arată în postarea PSD.  
10:40
Werner Wolff, directorul Tarom, a fost demis de către ministrul transporturilor Răzvan Cuc. În locul său vine pilotul Florin Șușanu care a mai condus și în trecut compania aviatică. Werner Wolff a fost unul dintre puținii directori Tarom care au reușit să țină compania pe profit-circa 2 milioane de euro în 2018- ceea ce este o performanță, având în vedere și că preluase Tarom pe o pierdere majoră. Tot el a readus Tarom pe rutele interne, pe care le pierduse în competiția cu firmele low cost, și a renegociat bună parte din contractele principale ale companiei. Pe de altă parte, stilul și deciziile lui Wolff au fost contestate încă de la început, el declanșând un proces de tăieri de costuri care l-au dus în opoziție inclusiv cu alte companii ale statului, cum este Compania de Aeroporturi.  
10:10
Aceștia au încasat, fără a declara, 7,59 milioane de lei din vânzarea în sistem de vânzări de tip piramidal (Multi Level Marketing - MLM) a unor pachete care conțin produse "educaționale", dispozitive de "minare" și investiții pentru o pseudo-monedă virtuală denumită OneCoin. Respectiva monedă este recunoscută exclusiv pe o platformă online cu acces restricționat, dedicată tranzacţiilor dintre membrii comunităţii OneCoin.Pentru a păstra aparența legalității, reprezentanții firmei declarau și plăteau taxe doar la valoarea comisioanelor percepute, în timp ce sumele încasate erau virate ulterior către o firmă cu sediul în altă țară. Această firmă era utilizată doar pentru a transfera sumele de bani încasate urmare activității desfășurate pe teritoriul național, fără a avea alte relații economice cu firma românească.Pentru asigurarea recuperării prejudiciului cauzat bugetului de stat, inspectorii antifraudă fiscală au instituit măsuri asigurătorii asupra activelor financiare identificate și au sesizat organele de urmărire penală specializate.   
09:10
Prezent la România TV, liderul Pro România a vorbit despre petrecerile de la vila lui Coldea, la care participau Dragnea și Kovesi, dar și despre celebrul denunț. Ponta a declarat că i-a cerut lui Coldea fotografiile de la petrecerile la care au participat Dragnea și Kovesi, dar acesta nu i le-ar fi dat. Liderul Pro România susține că le păstrează pentru momentul în care va avea nevoie de ele. Mai mult, Ponta a vorbit și despre ce i-ar fi făcut Darius Vâlcov lui Liviu Dragnea, în urmă cu mai mulți ani. ”Nu mi le-a dat, cred că le ține pentru când o fi nevoie. Probabil la prezidențiale. Singurul dosar despre care am vorbit a fost cum să îl scăpăm pe Dragnea. El zicea: ”George, Florin, am dosar.”. Cred că cu Tel Drum l-a ajutat cineva. Eu am depus mărturie în dosar în favoarea lui Dragnea. Dragnea spunea că, în 2015, Vâlcov a depus denunț împotriva lui. Probabil l-o fi retras.”, a spus Victor Ponta. Liderul Pro România a vorbit și despre referendumul pe care l-ar putea convoca Iohannis. ”Nu știu ce întrebare va pune președintele, dar vă spun ce întrebare aș pune eu: ”Sunteți de acord ca cei condamnați definitiv să nu mai fie deputați, senatori, miniștri?”. Eu vorbesc despre un referendum la care eu aș vota DA.”, a spus Victor Ponta.  
09:10
Președintele PSD Liviu Dragnea tună de câteva zile împotriva exploatării muncitorilor din România, cerând imperativ modificarea legii dialogului social și condiții mai bune de muncă pentru cei care trudesc cu brațele în sistemul privat. Foști angajați ai Fermei Salcia vorbesc despre felul în care au fost exploatați sistematic, văduviți de organizare sindicală, plătiți cu salariul minim pe economie și încadrați pe baza unor contracte prelungite de la lună la lună, puși să muncească în condiții improprii, ba chiar periculoase pentru integritatea lor fizică, spre îmbogățirea lui Valentin Dragnea, proprietarul din acte al afacerii, arată o documentare Dela0.ro. Dacă ar deschide zilele acestea televizorul, Ionel Badea din Salcia, Teleorman, l-ar vedea pe liderul coaliției politice aflate la guvernare, Liviu Dragnea, rostind cuvinte prețioase despre drepturile muncitorilor români și despre felul nedrept în care cei mai mulți sunt tratați de angajatorii lor, pe fondul unei legislații blânde cu interesele patronale și severe cu revendicările sindicale. Ionel Badea știe cum a fost ca angajat al familiei Dragnea la Ferma Salcia din Teleorman. Rău. Era mereu plătit cu salariul minim pe economie. În ultima lună când a lucrat ca îngrijitor de porci a luat acasă 1160 de lei (la un brut de 1900 lei). Articolul integral pe Dela0.ro.
09:10
Senatoarea PNL Laura Scântei a declarat, la Digi24,  că „dreptul la sănătate al pacientului Dragnea nu este contestat de opoziție”. „Mă bucur sincer că s-a dus să se trateze, pentru că el trebuie să fie apt să răspundă în fața instanței pentru ceea ce a făcut. Gestul unui înalt demnitar al statului român de a alege o clinică privată decredibilizează sistemul public pe care îl patronează”, a completat ea. În replică, deputatul ALDE Andrei Gerea i-a răspuns: „Dar dacă omul vrea mai multă intimitate? Îl acuzați că-și dorește mai multă intimitate?” „Într-un spital de stat nu ai intimitate?” a intervenit deputatul USR Lucian Viziteu. „Sunt saloane aglomerate”, a răspuns deputatul ALDE. „Pacientul Dragnea a vrut să-și plătească tratamentul, n-a vrut să se ducă la stat pe banii statului”, a adăugat Andrei Gerea. La intervenția moderatorului Digi24 Cosmin Prelipceanu, că se poate plăti și la stat, deputatul ALDE a răspuns: „Dom'le, nu a vrut. A vrut să se ducă acolo (la un spital privat, n.red.). De ce să se ducă la Spitalul Militar?”  
08:40
Robert Turcescu îl desființează pe Florin Iordache după schimbul de replici pe care l-a avut cu prezentatoarea Andra Miron. Acesta susține că deputatul PSD ar fi fost băut. „Am văzut și eu toată scena aceea. Vă spun sincer, am înjurat în fața televizorului. Acest personaj nu are decât o scuză pentru acea ieșire pe care a avut-o în dialogul cu Andra Miron: poate era beat, sau puțin băut. Poate doar așa ar avea niște circumstanțe atenuante. Dacă avea ceva la bord luat, e singură circumstanță atenunată. Pe de altă parte însă, eu cred că în cazul acestor indivizi de teapa lui Iordache aplicăm proverbul românesc „s-a suit scroafa în copac”. Acești indivizi nu mai acceptă nici un fel de critică, ei cred că stăpânesc această țară. Ei nu pot admite astfel de lucruri, se tolănesc în studiouri unde nu li se pun întrebări relevante. Eu sunt convins că Iordache nu știe cum arată spitalele de stat, deși spune că a fost internat. El nu vede cozile de la RMN, sălile cu aparatură învechită. Știți cum se internează astfel de personaje, dau un telefon, e așteptat de nu știu cine, la o cafeluță, nu stă la cozi. Tipologia de astăzi de la PSD e cea a mârlanului. Degeaba aduci mârlanul în Parlament și-i dai costum și cravată, că el tot ca mârlanul se poartă,” a spus Robert Turcescu la Realitatea TV.  Articolul integral pe CAPITAL  
08:40
 Călin Popescu Tăriceanu se pare că s-ar distanța cu pași mici de liderul PSD. Aflat într-o acțiune de campanie pentru alegerile europarlamentare în Sectorul 6 din București, liderul ALDE a discutat câteva momente cu o susținătoare. Femeia l-a întrebat dacă este prieten cu Liviu Dragnea: „Să vă spun o obiecțiune din partea mea. Mai sunteți prieten cu Dragnea?” Tăriceanu nu a ocolit întrebarea și i-a spus că acest termen este mult spus pentru a caracteriza relația pe care o are cu președintele Camerei Deputaților. „Prietenie e greu de spus, dar suntem în coaliție”, i-a răspuns Tăriceanu. Femeia a mai spus că liderul PSD a făcut foarte multe greșeli. „E greu. Dar dumneavoastră puteți să jucați un teatru care este valabil în politică”, a mai spus femeia. „Eu vă spun sincer, suntem în coaliție pentru că țara trebuie să fie guvernată”, i-a răspuns Tăriceanu. „Bine, dar să știți că dânsul a făcut foarte multe greșeli”, a adăugat femeia.   
08:40
Viitoarele modele ale Volvo vor fi dotate cu camere și senzori care vor monitoriza şoferii. Directorul de cercetare şi dezvoltare spune că senzorii şi camerele vor putea reduce viteza dacă de exemplu ochii şoferului sunt închişi pentru o perioadă lungă de timp. Volvo va monta aceste camere și acești senzori pe modelele construite pe platforma sa SPA2, cum este SUV-ul XC90. Aceaşi platformă va fi folosită şi pentru producţia modelelor fără şofer Volvo Cars începând din următorul deceniu. De anul viitor, Volvo va introduce un sistem cu adevărat revoluționar în piața auto. Mașinile vor putea avea un sistem prin care proprietarul mașinii să poată adapta limitele de viteză în cazul în care va împrumuta mașina unui șofer începător. Acum ceva vreme compania a anunțat faptul că va introduce o limită de viteză pentru toate mașinilie, astfel încât numărul de decese provenite de pe urma accidentelor rutiere să scadă simțitor. Viteza impusă este de 180km/h, iar măsura ar urma să fie introdusă în 2020. Volvo își asumă prin aceste măsuri responsabilitatea de „frate mai mare” de pe piața auto, cu riscul de a pierde clienți. Directorul general, Hakan Samuelsson, a spus că Volvo discută cu firmele de asigurări pentru a oferi condiţii mai bune pentru şoferii care utilizează cele mai noi elemente de siguranţă. „Dacă putem încuraja şi sprijini un comportament mai mult graţie unei tehnologii care îi ajută pe şoferi să evite problemele, acest lucru ar trebui în mod logic să aibă un impact pozitiv şi asupra primelor de asigurări”, a spus Samuelsson. Volvo este primul constructor auto care în 1959 a introdus centura de siguranţă în trei puncte.   
Ieri
20:20
Toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie, din fericire fără călători, a declarat, miercuri, preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi. Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni. Liderii USLM le-au arătat jurnaliştilor cum arată trenul de metrou CAF, care, pe 26 ianuarie 2019, a deraiat, a zburat practic şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul IMGB, din fericire fără călători, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului, exact aşa cum a rămas de atunci, şi oferă o imagine înfricoşătoare. La acel moment, mecanicul, când a văzut că nu mai poate controla trenul, a alergat în al treilea vagon, pentru a-şi salva viaţa, alegându-se însă cu o fractură de bazin. "Este o problemă tehnică necontrolată la acest tip de trenuri, CAF, care sunt făcute în Spania. Ne-au dat bătăi de cap din primul moment când au venit în România, dacă vă amintiţi, că nu se încadrau în gabarit şi a trebuit să tăiem peroanele. Au făcut verificări şi toate au aceeaşi problemă din punct de vedere tehnic. Aceste trenuri sunt periculoase pentru siguranţa călătorilor", a spus Rădoi. El a adăugat că o astfel de tragedie se poate întâmpla oricând, cu călători la bord. "După cum vedeţi, dacă se afla în circulaţie cu 2.000 de călători în el, aşa cum este în ore de vârf, ce s-ar fi întâmplat. Personalul nostru nu a mai putut controla trenul sub nicio formă, de-asta a şi fugit acel om din cabină spre vagoane. Aceste trenuri nu au fost controlate atunci când au fost aduse. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă", a subliniat liderul sindical. Potrivit acestuia, trenurile CAF au şi probleme de ordin mecanic, cum a fost cel din Pipera, când s-a rupt bieleta şi a existat pericolul de deraiere. "Accidentul de la depoul Berceni s-a întâmplat pe 26 ianuarie. De atunci nu avem nicio concluzie, nimeni nu este tras la răspundere şi toţi merg mai departe. Sunt 13 trenuri de acest tip în funcţiune. Trenul distrus a costat şase milioane de euro. Nu avem macara să îl scoatem de aici, dar probabil va fi tăiat şi va ajunge la fier vechi. Şase milioane de euro!", a arătat Rădoi. La rândul său, Marin Ticu, mecanic la Metrorex, le-a dezvăluit jurnaliştilor că problema trenului deraiat era la computerul de bord. "Se pare că softul este adus din China via Turcia, ceva de genul asta, deci vă daţi seama... Vedeţi ce s-a întâmplat? La proba care a fost după accident, toate trenurile s-au comportat la fel ca acesta, adică nu au mai putut fi controlate. Colegul nostru din acest tren a avut la dispoziţie 26 de secunde pentru a-şi salva viaţa", a spus mecanicul. Totodată, Marian Artimon, secretar general al USLM, a arătat că, în urma verificărilor, specialiştii CAF au constatat că toate trenurile au aceste probleme. "Au venit specialiştii CAF şi au făcut verificări la faţa locului să vadă dacă, în aceleaşi condiţii, trenurile cu care au făcut probele se comportă la fel. Şi toate se comportă la fel. Nu au putut să mai controleze trenul. Se alimentează singur, intră în viteză şi nu mai poate fi controlat. Mai exact, trenul, izolat faţă de alimentarea cu energie electrică, se alimenta singur şi nu a mai putut fi controlat. În aceleaşi condiţii de simulare, s-au comportat la fel", a susţinut Artimon. El a subliniat că, din ianuarie, nimeni nu a luat nicio măsură pentru a fi împiedicate alte astfel de accidente, iar mecanicii se tem pentru viaţa lor. "Colegii noştri nu mai părăsesc sub nicio formă cabina, nici măcar pentru a merge la toaletă, lăsând bodyguardul să o păzească. Le e frică să nu plece trenul singur. Gândiţi-vă dacă atunci se întâmpla totul în sensul invers: nu ar fi luat-o spre depou trenul, ci ar fi plecat spre centrul oraşului, pe Magistrala 2, şi ar fi ajuns, Doamne fereşte, trenul din spate. Noi tragem semnale de alarmă că de două luni de zile nu s-a întâmplat nimic. Mulţumim lui Dumnezeu că nu a fost o zi de muncă plină şi a fost o reducere de program. Constatăm că nu se ia nicio măsură", a continuat sindicalistul. Întrebat ce ar trebui să facă Metrorex în opinia sa, Artimon a precizat că aceste trenuri ar trebui retrase din circulaţie până la clarificarea situaţiei lor. El a argumentat că acelaşi fel de măsură îl iau, de exemplu, şi producătorii de aeronave, în cazul unor accidente aviatice din cauze tehnice. La depoul Berceni, angajaţii se opresc pentru o clipă din lucru pentru a sta de vorbă cu jurnaliştii. "Ne uităm mereu cum stă trenul ăsta aşa, agăţat aici, şi ni se face pielea găină. Ce vedeţi aici e al doilea vagon, primul şi cabina sunt făcute praf. Circulăm cu metroul şi noi, şi familiile noastre, pentru că nu avem încotro. Ne facem cruce, Doamne-ajută, şi aia e. Dar să nu ne daţi la televizor, că ne dau ăştia afară", spun oamenii. Paznicii au avut o tentativă de a împiedica jurnaliştii să filmeze şi să fotografieze trenul suspendat pe pereţii depoului, dar apoi i-au aprobat pe angajaţii care vorbeau despre problemele cu trenurile şi chiar le-au deschis unghiuri mai bune de filmare cameramanilor. La întoarcerea spre centrul oraşului, jurnaliştii care au participat la eveniment au avut o reţinere în a se urca în acelaşi tip de metrou cu care au venit. Însă, aşa cum au spus şi angajaţii cu care am stat de vorbă lângă trenul deraiat, de cele mai multe ori nu există o alternativă la acest tip de transport în Capitală. 
Mai multe ştiri
©2004—2019 Eltonic SRL | Atomate. Toate titlurile si continutul stirilor apartin surselor respective.
Republicarea materialelor este posibila doar cu acordul sursei.Condiţii de utilizare.