TRB

Mai mult de 2 zile în urmă
15:30
János T. Barabás, analist senior la Institutul de Afaceri Externe din Budapesta, a lansat ideea, în cadrul unei declaraţii dată cotidianului maghiar „Krónika” din Transilvania, că România nu ia măsuri ferme împotriva privării de drepturi a minorităţii române din Ucraina din cauza politicilor de securitate și a situației ruso-ucraineană incandescentă. Cotidianul „Krónika” a solicitat opinia analistului cu privire la acest subiect după ce portalul Libertatea.ro a publicat, săptămâna trecută, un reportaj despre privarea de drepturi a românilor din Ucraina. Potrivit opiniei liderilor români din Ucraina care au fost citaţi în cadrul reportajului, Legea educaţiei din Ucraina – care va intra în vigoare începând cu următorul an şcolar – va accelera asimilarea comunităţii româneşti, estimată la o jumătate de milion de persoane. Românii din Ucraina care au fost întrebaţi de Libertatea au criticat pasivitatea Bucureştiului. Autorul reportajului a citat ceea ce românii din Ucraina obişnuiesc să tot menţioneze, ca exemplu: modul în care acţionează Ungaria pentru a proteja identitatea comunităţii maghiare din Ucraina Subcarpatică. Autorul a menţionat, însă, şi faptul că în 2017, după adoptarea Legii educaţiei, Ministerul Afacerilor Externe din România a cerut autorităţilor ucrainene să garanteze dreptul la educaţie în limba maternă a celor de etnie română. Iar anul trecut, Ministerul Afacerilor Externe a negociat cu reprezentanţii minorităţii române din Ucraina textul unui acord de cooperare educaţională între cele două ţări, la care încă se mai lucrează. În cadrul interviului, analistul János T. Barabás a menționat că deși de la dobândirea independenţei din 1991 a Ucrainei relaţia României cu Ucraina este una tensionată, după intervenţia rusă în Crimeea, din 2014, relaţiile dintre cele două ţări s-au îmbunătăţit, iar în prezent există o cooperare în domeniul politicilor de securitate. “Bucureştiul pare să se fi resemnat în ceea ce priveşte dispariţia comunităţii româneşti din Ucraina; pare să fie mai importantă obţinerea, cu ajutorul SUA, a statutul de “lider al securităţii regionale” şi a anexării Republicii Moldova”, a spus expertul. Potrivit acestuia, ascunderea sub preş a problemelor dintre cele două ţări poate fi explicată prin faptul că atât Bucureştiul, cât şi Kievul sunt îngrijoraţi cu privire la influenţa rusă. “Din cauza problemelor nediscutate din relaţiile bilaterale şi a atitudinii naţionaliste rigide care se regăseşte de ambele părţi, nu este de aşteptat ca în relaţiile dintre Ucraina şi România să existe vreun progres, însă în acelaşi timp, datorită politicilor de securitate, nu este probabilă nici un regres”, a adăugat János T. Barabás. Post-ul „Krónika”: din cauza politicilor de securitate România nu susţine minoritatea română din Ucraina apare prima dată în Transilvania Regional Business.
14:50
AROBS Transilvania Software (AROBS), companie romaneasca de IT specializata in furnizarea de solutii software bazate pe cele mai noi tehnologii, beneficiaza din 18 ianuarie, la o luna de la listare, de serviciile de Market Maker al Emitentului din partea BRK Financial Group (BRK). Actiunile AROBS au fost listate pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti in 6 decembrie 2021, iar compania are in prezent o capitalizare de  1,1 miliarde de lei (228,5 milioane de euro), inregistrand o crestere de 28% fata de momenul listarii. „Ne bucuram ca intr-o luna de la debutul nostru la Bursa de Valori Bucuresti am reusit sa depasim pragul de un miliard de lei in ceea ce priveste capitalizarea AROBS. Increderea investitorilor ne onoreaza si motiveaza intreaga echipa AROBS sa utilizeze la maximum oportunitatile pietei de capital si sa livreze cat mai bine. Astfel, parteneriatul incheiat cu BRK Financial Group pentru implementarea programului de Market Making va contribui la cresterea lichiditatii AROBS pe piata AeRO si va aduce plus valoare pentru actionarii nostri. Totodata, serviciile de Market Making reprezinta inca un pas pe care il facem in directia planului nostru privind trecerea AROBS pe Piata Principala pana la inceputul anului viitor”, a declarat Voicu Oprean, Director General AROBS Transilvania Software. Actiunea AROBS este al 15-lea instrument financiar listat la Bursa pentru care echipa BRK Financial Group ofera servicii de Market Maker al Emitentului. Numarul total de instrumente financiare listate pe ambele piete ale Bursei care beneficiaza de servicii de Market Maker al Emitentului ajunge astfel la 20, dintre care 19 actiuni si o emisiune de obligatiuni. Parametrii specifici aplicabili activitatii de Market Maker al Emitentului efectuata de echipa BRK pentru actiunile AROBS sunt disponibili AICI. „Felicitam AROBS pentru deschiderea fata de piata de capital si fata de investitori pe care o manifesta si le multumim ca ne-au ales ca parteneri in cadrul programului Market Maker al Emitentului.  Avand o capitalizare totala de peste 1 miliard de lei si o capitalizare a free floatului de peste 50 milioane USD, valori care rivalizeaza cu cele ale companiilor de pe Piata Reglementata, am calibrat un pachet de cotare foarte competitiv, respectiv  cotatii ferme pentru 60.000 de actiuni la cumparare, respectiv 60.000 de actiuni la vanzare intr-un spread mediu de 2%”, a declarat Monica Ivan, Director General BRK Financial Group. Market Makerul Emitentului este participantul la sistemul de tranzactionare al BVB care si-a asumat rolul de a sustine lichiditatea unui instrument financiar. Mai multe informatii cu privire la cadrul general aplicabil programului de MME sunt disponibile AICI. Post-ul AROBS Transilvania Software beneficiaza de servicii de Market Maker al Emitentului din partea BRK Financial Group apare prima dată în Transilvania Regional Business.
14:50
Programul UE „Măsuri de Promovare a Încrederii” (EU-CBM V), finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD Moldova, anunță lansarea unui nou concurs de granturi pentru organizațiile de suport în afaceri, asociațiile sectoriale sau organizațiile non-guvernamentale cu experiență în dezvoltarea capacităților antreprenoriale, care vor contribui la crearea de sinergii pentru comunități de afaceri competitive pe ambele maluri ale râului Nistru. Organizațiile selectate vor ajuta afacerile de pe ambele maluri să abordeze prin eforturi comune provocările existente, care au fost intensificate de criza COVID-19. Proiectele propuse trebuie să prezinte o soluție inovativă pentru a rezolva o problemă existentă, comună pentru mediul de afaceri de pe ambele maluri ale Nistrului. Vor avea prioritate propunerile care vor aborda elementelor principale, în special: elaborarea/dezvoltarea unei soluții de afaceri, a unui modul de instruire pentru beneficiarii-țintă și o campanie de comunicare si vizibilitate pentru a asigura aprobarea comunității și sustenabilitatea. Participanții la concurs se vor asigura că soluția lor va fi consultată, validată și integrată de beneficiarii vizați și de comunități, acolo unde este cazul (i.e. administrații publice locale, școli profesionale, centre de tineret, asociații de producători, grup de IMMM-uri, mediul academic, etc.) și va continua să funcționeze eficient după finalizarea proiectului, prezentând o foaie de parcurs detaliată, care arată cum vor fi realizate obiectivele stabilite. Propunerile care implică într-o măsură mai mare fetele și femeile vor avea punctaj suplimentar la evaluare. Participanții la concurs pot solicita granturi în valoare de până la 40.000 Euro. Contribuțiile proprii și a partenerilor, sunt încurajate. Toate activitățile urmează să se desfășoare în perioada martie 2022 – mai 2023. Informații adiționale despre concurs sunt accesibile aici. Termenul-limită pentru depunerea cererilor cu propunerile de proiect este 4 februarie 2022, ora locală 16:30, la adresele electronice elena.cabac@undp.org și vladimir.paraschiv@undp.org. E nevoie de a include în subiectul mesajului: PNUD Moldova/Oficiul Procurări “EoI22/02415: creare de sinergii pentru comunități de afaceri competitive”. Programul „Măsuri de Promovare a Încrederii” (EU-CBM V) va organiza o sesiune online pentru informarea participanților pe 14 ianuarie 2022, ora 14:00. Cei interesați sunt rugați să se înregistreze accesând acest formular: https://cutt.ly/TU69xz5 Programul UE „Măsuri de Promovare a Încrederii”, implementat de PNUD, contribuie la consolidarea încrederii între locuitorii de pe ambele maluri ale râului Nistru, prin implicarea lor în proiecte comune de dezvoltare. Post-ul Programul Uniunii Europene „Măsuri de Promovare a Încrederii” anunță noi granturi de până la 40.000 Euro fiecare pentru organizațiile de suport în afaceri apare prima dată în Transilvania Regional Business.
15 ianuarie 2022
03:20
Compania ungară Mol a semnat un contract în valoare de 610 milioane de dolari cu privire la achiziţionarea a 417 benzinării în Polonia. În urma cumpărării de la Grupa Lotos SA şi PKN Orlen a acestor benzinării, compania maghiară se va clasa pe locul trei al pieţei poloneze de retail a carburanţilor, a anunţat compania petrolieră, pe pagina de internet a Bursei de Valori Budapesta (BVB). Ca parte a tranzacţiei, Mol vinde către PKN Orlen 185 de benzinării din Ungaria şi Slovacia, pentru suma de 259 de milioane de dolari. Tranzacţia depinde de aprobarea de către Comisia Europeană a fuziunii dintre PKN Orlen şi Lotos. Părţile au convenit şi asupra furnizării de carburanţi pentru reţeaua achiziţionată. Odată cu această tranzacţie din Polonia, Mol a ajuns în cea de a zecea ţară pe piaţa de retail, mărindu-şi portofoliul de la 1943, la 2390 de benzinării, se mai arată în comunicat. După finalizarea acordului, Mol va deveni un jucător important al pieţei poloneze de retail a carburanţilor. Numărul benzinăriilor Mol din Polonia urmează să îl depăşească pe cel al benzinăriilor Mol din Ungaria. Mol a mai anunţat, miercuri, şi achiziţionarea Normbenz Magyarország Kft., compania care operează benzinăriile Lukoil din Ungaria. Sub marca Lukoil, compania achiziţionată operează 79 de benzinării de pe teritoriul Ungariei. Acordul reprezintă o continuare a achiziţiei din martie 2021, prin care Slovnaft, o companie subsidiară slovacă a Mol, a cumpărat compania locală Normbenz, împreună cu 16 benzinării Lukoil din Slovacia, se mai precizează în comunicat. Post-ul Compania ungară Mol achiziţionează benzinării în Polonia apare prima dată în Transilvania Regional Business.
14 ianuarie 2022
15:20
Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 29 de ani, care nu urmează nicio formă de învăţământ şi niciuna de formare profesională, care au domiciliul în judeţele Iaşi şi Maramureş pot primi prin intermediul proiectului „Pregătit pentru Viitor, POCU/909/2/4/150110”, cod SMYS 150110, un micro-grant cu o valoare de 25.000 Euro pentru finanţarea afacerilor dorite. Facilitatea este disponibilă pentru persoanele din grupul ţintă care s-au înregistrat și profilat în prealabil de Serviciul Public de Ocupare – SPO, care se încadrează în nivelul A, uşor ocupabil şi care, în urma participării la cursul de antreprenoriat, depun un plan de afaceri. Pe lângă finanţarea oferită pentru antreprenoriat, „Pregătit pentru Viitor” oferă posibilitatea tinerilor de a se înscrie gratuit la cursuri de formare profesională. Tinerii NEETs care participă la toate orele cursurilor şi trec cu brio de examenul final, pot primi o subvenţie de 3.600 lei, precum şi decontarea transportului până la locaţia desfăşurării cursurilor. Obiectivul general al proiectului este creşterea şanselor de ocupare şi îmbunătăţirea situaţiei pentru 1051 tineri NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile N-E şi N-V prin implementarea de servicii integrate şi flexibile de ocupare pe piaţa forţei de muncă, demers concretizat prin obţinerea unui certificat de calificare de către cel puţin 780 tineri NEETs, angajarea a minimum 455 tineri (inclusiv cei care desfăşoară o activitate independentă) precum şi înfiinţarea a 36 noi afaceri. Proiectul este desfăşurat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Iași în calitate de beneficiar şi de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Maramureș, Blue Consulting SRL (Iaşi) şi Clemon SRL (Maramureş), în calitate de parteneri. Detalii suplimentare pentru înscrierea la cursul de antreprenoriat pot fi oferite la numărul de telefon 0746.306.458 (Iaşi – Blue Consulting) şi 0744.424.297 (Maramureş – Clemon) iar pentru înscrierea la cursurile de formare profesională la 0790.180.592 (AJOFM Iaşi) şi 0262.227.822 (AJOFM Maramureş). Post-ul Micro-grant pentru tinerii NEETs din judeţele Iaşi şi Maramureş apare prima dată în Transilvania Regional Business.
15:20
După un an 2020 în care pandemia de COVID-19 a afectat semnificativ viața socială, 2021 a venit cu o relansare a evenimentelor și acțiunilor culturale, adaptate specificului și provocărilor acestei perioade. Muzeele subordonate Consiliului Județean Cluj au răspuns, și în 2021, provocării de a-și ajusta activitatea în funcție de contextul pandemic și de a-și întâmpina publicul vizitator cu expoziții și manifestări derulate în condiții de maximă siguranță sanitară. În acest sens, atât Muzeul Etnografic al Transilvaniei, Muzeul de Artă Cluj-Napoca, cât și Muzeul Memorial ,,Octavian Goga” Ciucea au încheiat anul într-o notă pozitivă, înregistrând creșteri semnificative ale numărului de vizitatori. În ceea ce privește Muzeul Etnografic al Transilvaniei, în anul 2021 acesta a fost vizitat de nu mai puțin de 69.645 de persoane, creșterea față de anul precedent fiind de 94,4%. Secția în aer liber a instituției, Parcul Etnografic ,,Romulus Vuia” din Hoia s-a situat în topul preferințelor, înregistrând cel mai mare număr de vizitatori pe care i-a avut în toți anii de activitate: 55.724, față de 28.232, în 2020. Această cifră depășește cu mult recordul de vizitare anterior, stabilit în anul 2019, la acea vreme fiind puțin peste 40.500 de vizitatori. La sediul central al muzeului, Palatul Reduta, au fost înregistrați 13.291 de vizitatori, de asemenea în creștere cu un procent de 83,36% față de 2020, însă aici relansarea a fost mai lentă. Acest fapt se explică prin restricțiile impuse pentru organizarea evenimentelor în spații interioare, dar și în contextul lucrărilor derulate pentru restaurarea anvelopei palatului, acestea nepermițând exploatarea la potențial maxim a tuturor spațiilor destinate publicului larg. Chiar și în aceste condiții dificile generate de pandemia de COVID-19, Muzeul de Artă Cluj-Napoca a rămas, și el, unul dintre principalele obiective preferate de clujeni și turiști de pretutindeni. Astfel, în anul 2021 i-au trecut pragul peste 48.500 de vizitatori, semnificativ mai mulți comparativ cu cei aproximativ 36.100 din anul 2020.Peste 36.600 dintre aceștia au participat la expoziții care au antrenat în expunere lucrări din patrimoniul muzeului pe plan național. De asemenea, în cursului anului precedent, instituția a găzduit 50 de expoziții temporare, dar și peste 80 de manifestări culturale, respectiv proiecții de film, lansări de carte, spectacole de teatru. Nu în ultimul rând, Muzeul Memorial ,,Octavian Goga” Ciucea a primit, pe parcursul anului 2021, vizita a 17.591 de persoane, față de numai 7.134 în anul 2020. Pe lângă expozițiile permanente, publicul s-a putut bucura în decursul anului de alte 21 de expoziții temporare, dar și de acțiuni culturale organizate, unele dintre acestea, în premieră la muzeu. Post-ul Muzeele clujene – o alternativă de petrecere a timpului liber, chiar și în vreme de pandemie apare prima dată în Transilvania Regional Business.
15:10
Medicover, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale private din Romania, anunta semnarea achizitiei spitalului Polaris Medical din Cluj-Napoca, cel mai mare spital privat de recuperare medicala la nivel national. Medicover vine astfel in sprijinul pacientilor din zona de nord-vest a tarii cu o abordare multidisciplinara si o baza de tratament ultramoderna dotata cu echipamente performante. Medicover va face o investitie de peste 8 milioane de euro in urmatorii ani in spital pentru dezvoltarea serviciilor medico-chirurgicale. Medicover Romania isi consolideaza astfel prezenta in una dintre cele mai dinamice regiuni din punct de vedere economic, si apreciate centre universitare, Universitatea de Medicina si Farmacie din Cluj-Napoca fiind printre primele 1.000 cele mai bune institutii de invatamant superior din lume. Polaris va beneficia de resurse si expertiza pentru a se dezvolta si a asigura pacientilor servicii medicale la cele mai inalte standarde, promovand in acelasi timp scopul asumat de Medicover de a imbunatati si sustine sanatatea si bunastarea. „A investi in sanatate inseamna a investi in oameni. Angajamentul pentru grija fata de pacientii nostri si pentru calitatea actului medical ne vor ghida in continuare planurile dezvoltare. Vom investi peste 8 milioane de euro pentru a reconfigura Polaris intr-un spital multidisciplinar destinat diagnosticului si tratamentului pacientilor cu afectiuni acute. Ne bucuram sa il avem alaturi de noi in acest proiect si pe fondatorul spitalului Pelican Medicover din Oradea si sa continuam astfel excelenta colaborare si sa ne extindem expertiza in serviciul pacientilor”, a declarat dr. Florinela Cirstina, director general Medicover Romania. „Ne onoreaza ca un grup international de calibrul Medicover a ales Polaris pentru extinderea operatiunilor in Romania. Inca de la inceput ne-am dorit sa oferim pacientilor din Cluj o unitate medicala in care au parte de cele mai inalte standarde de ingrijire medicala. Medicover are un istoric impresionant de peste 26 de ani in Romania dar si in regiune, si aduce o expertiza solida pe piata locala de servicii medicale, si va dezvolta mai departe capacitatea Polaris de a deservi pacientii din nord-vestul tarii”, a declarat Tudor Socea, fondatorul Spitalului Polaris Medical. In urma tranzactiei, Medicover va detine pachetul majoritar din actiunile Polaris Medical. Dr. Ovidiu Gogu Cacuci, fondatorul Spitalului Pelican Oradea preluat de Medicover in 2018, va fi partener in proiect. Polaris este unul dintre cele mai mari spitale private la nivel national cu o capacitate de 180 de paturi pentru spitalizare continua, precum si 14 paturi pentru spitalizare de zi si peste 20 de specialitati medicale in ambulator. Spitalul va colabora cu cele doua clinici Medicover din Cluj-Napoca, venind astfel in intampinarea nevoilor pacientilor. Achizitia Polaris este sustinuta de angajamentul asumat de Medicover Romania de a investi in sanatate si in parteneriate menite sa creasca accesul la serviciile medicale de calitate pe plan national. Cele doua companii impart o cultura comuna pentru abordarea holistica a pacientului, precum si respectul pentru ingrijirea standardizata care promoveaza excelenta clinica. Din 1995, Medicover Romania a devenit unul dintre cei mai importanti furnizori de pe piata serviciilor de sanatate private, cu o retea de 25 de clinici in Bucuresti si in tara, trei spitale generaliste: in capitala, la Oradea si Craiova, 28 de cabinete on-site si peste 250 de unitati medicale partenere. Spitalele Medicover corespund celor mai inalte standarde medicale si deservesc o gama larga de specialitati medicale si chirurgicale. Medicover Romania face parte din Medicover, companie internationala de servicii medicale si de diagnostic, infiintata in 1995. Medicover opereaza o retea extinsa de clinici, spitale, facilitati de ingrijire specializata si laboratoare. Pietele principale ale Medicover sunt Polonia si Germania. In 2020, Medicover a avut venituri de 998 milioane de euro si peste 32.000 de angajati. Post-ul Medicover isi consolideaza pozitia prin achizitionarea spitalului Polaris Medical din Cluj-Napoca apare prima dată în Transilvania Regional Business.
10 ianuarie 2022
16:20
Relansarea economiei ungare a reuşit: Ungaria a fost printre primele ţări din Europa care a depăşit performanţa economică de dinaintea pandemiei, produsul intern brut a crescut cu 6,4% anul trecut şi se aşteaptă ca şi anul acesta să înregistreze o creştere de 5% – a spus ministrul de finanţe într-o postare pe pagina sa de socializare. Mihály Varga a adăugat: astfel există posibilitatea de a-i consolida pe cei mai afectaţi de criză: oamenii în vârstă, familiile care cresc copii, afacerile şi tineretul. În acest scop au fost concepute, printre altele, restabilirea completă a pensiei a 13-a, rambursarea impozitului pe venit familiilor, noua reducere cu 750 de miliarde de forinţi (2,07 miliarde de euro) a impozitelor pe muncă şi scutirea de impozitul pe venit a grupei de vârstă sub 25 de ani. Ministrul a reamintit că guvernul tratează cu prioritate, din anul 2010, sprijinul acordat tinerilor pentru a începe viaţa şi pentru a întemeia o familie. Obţinerea unui loc de muncă şi a propriei locuinţe, asumarea copiilor sunt tot atâtea sarcini dificile, de aceea guvernul oferă tinerilor un ajutor semnificativ. În această perspectivă au fost introduse, de exemplu, subvenţionarea locuinţelor, împrumutul pentru cei care aşteaptă naşterea copilului, facilităţile fiscale acordate la prima căsătorie şi plata impozitului pe familie. Mihály Varga a menţionat: în această ordine de idei, începând din luna ianuarie în curs, tinerii cu vârsta sub 25 de ani sunt scutiţi de plata impozitului pe venit până la nivelul salariului mediu. El a subliniat că această măsură va lăsa 140 de miliarde de forinţi 387,6 milioane de euro) la 500 000 de tineri angajaţi, astfel venitul net al unui tânăr care câştigă un salariu mediu poate creşte cu peste 780 000 de forinţi (2160 de euro) pe an. În practică, regulile scutirii de impozit sunt simple şi clare: în cazul general, angajatul cu vârsta sub 25 de ani poate beneficia pentru prima dată de salariul mai mare la cel calculat în ianuarie, dar plătit în februarie. Reducerea fiscală poate fi aplicat deja şi la plăţile din ianuarie dacă tânărul sub 25 de ani lucrează pe bază de contract sau dacă salariul din decembrie este plătit de angajator după 10 ianuarie 2022. Guvernul depune eforturi pentru ca sistemul în expansiune al facilităţilor fiscale şi subvenţiilor să-i ajute pe tineri în mod semnificativ, pentru ca întemeierea unei familii în Ungaria să devină un proiect tot mai avantajos – scrie ministrul de finanţe. Post-ul Ministrul finanţelor din Ungaria: relansarea economiei ungare a reuşit apare prima dată în Transilvania Regional Business.
16:10
Aproape un sfert dintre tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani la nivel mondial, însemnând circa 325 milioane de persoane, și-au pierdut locurile de muncă sau au veniturile diminuate din cauza pandemiei, iar pe termen mediu și lung automatizarea este următoarea amenințare, relevă raportul ”Reaching YES. Addressing the youth employment and skilling challenge”, realizat de PwC, UNICEF și Generation Unlimited. Raportul notează că, deși numărul tinerilor cu vârste între 15 și 24 de ani a crescut cu 30% între anii 1999 și 2019, rata de angajare în rândul lor a scăzut cu aproximativ 12% în aceeași perioadă. Dintre tinerii care sunt angajați, mulți se află în economia informală și ocupă locuri de muncă cu salarii mici, condiții de muncă periculoase și cu siguranța redusă. Aceștia au fost cei mai expuși pierderii locurilor de muncă în timpul pandemiei. Dintre cei care au un loc de muncă formal, mulți sunt angajați pe poziții inferioare calificării lor pentru că nu au competențe aliniate cu nevoile angajatorilor sau pentru că oferta pentru pozițiile care li s-ar potrivi este prea mică. Potrivit Institutului Național de Statistică, în trimestrul al doilea din 2021, rata de ocupare a tinerilor (15-24 ani) din România a fost de 22%, de aproape 3 ori mai mică decât rata de ocupare a populaţiei generale în vârstă de muncă (15-64 ani), de 62,4%. ”Tranziţia de la școală la piaţa muncii este dificilă pentru mulți tineri fie pentru că s-au pregătit pentru profesii unde oferta este prea mică, fie pentru că aptitudinile lor sunt nealiniate cu așteptările angajatorilor, fie pentru că nu vor să urmeze alte programe de învățare, considerând că studiile formale sunt suficiente. Cu alte cuvinte există un decalaj între ceea ce oferă economia reală și competențele generațiilor care intră pe piața muncii. Situația riscă să devină mai complicată în contextul digitalizării accelerate care va necesita o pregătire tot mai sofisticată, însemnând competențe tehnice, dar și creativitate, comunicare, gândire critică și capacitate de a rezolva probleme. Atât sistemele de educație formală, cât și angajatorii au o misiune și o responsabilitate de a ajuta tinerii să se integreze pe piața muncii”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România. Multe locuri de muncă care tradițional au fost ocupate de tineri riscă să fie automatizate, într-un ritm accelerat, iar fără programe educaționale, scăderea ratei de angajare și șomajul în rândul acestora pot avea implicații sociale mai largi prin creșterea polarizării, erodarea încrederii instituționale și generarea de tulburări sociale.  Mai îngrijorător este că 63% dintre tinerii între 15 și 24 de ani de la nivel mondial nu au acces la internet acasă pentru a învăța cel puțin competențe digitale de bază. Dobândirea competențelor potrivite pentru piața muncii de către tineri este o problemă globală și trebuie abordată la nivel național și local, mai ales în contextul în care companiile au pe agendă creșterea productivității prin automatizare. Peste 40% din directorii generali din România, interesați de creșterea productivității prin automatizare Potrivit raportului CEO Survey 2021, 83% dintre directorii generali la nivel global au în plan creșterea investițiilor în digitalizare. În același timp, 36% vor să crească productivitatea companiilor lor prin tehnologie și automatizare, ceea ce reprezintă mai mult decât dublul ponderii directorilor executivi care au spus același lucru în 2016. Și în acest context, ei au în topul priorităților crearea unei forțe de muncă calificate, educate și adaptabile. Procentul este și mai mare în România, unde peste 40% dintre directorii generali se arată interesați de adaptarea strategiei forței de muncă și de creșterea productivității prin automatizare și tehnologizare pentru a asigura competitivitatea propriilor organizații. Circa jumătate dintre directorii generali din România planifică creșteri de peste 10% a investițiilor în transformare digitală. Mai mult, directorii generali din România spun că disponibilitatea abilităților cheie reprezintă o amenințare pentru dezvoltarea organizațiilor, 82% dintre ei declarându-se preocupați și extrem de preocupați de acest aspect. Astfel, 39% dintre ei sunt interesați să asigure competențele necesare angajaților și să crească posibilitatea acestora de a se adapta la o realitate dinamică și incertă. De asemenea, 61% dintre liderii de organizații din România plasează pe locul trei în topul agendei de priorități a Guvernului dezvoltarea unei forțe de muncă pregătite, educate și flexibile. Post-ul Un sfert dintre tinerii între 18 și 24 de ani la nivel mondial și-au pierdut locurile de muncă în timpul pandemiei apare prima dată în Transilvania Regional Business.
Mai multe ştiri
©2004—2022 News.yam.md. Toate titlurile si continutul stirilor apartin surselor respective.
Republicarea materialelor este posibila doar cu acordul sursei.Condiţii de utilizare.